söndag 8 februari 2009

Jag försökte i alla fall!

...att titta på schlagerfestivalen. Jag klarade en halvtimma, sedan gick jag och satte mig vid datorm i arbetsrummet bredvid, så att jag hörde den bitvis...
Jag försökte också se på Mia och Klara idag och jag klarade fram till gullifjuttan /eller vad hon heter/ tog emot sina barn i en sagoprinsessutstyrsel. Först försökte jag gå och koka thé och komma tillbaka efter 6-7 min., men jag klarade inte hela programmet utan stängde av och koncentrerade mig på min stickning. Sedan kom Sportspegeln och den klarar jag bättre. Egentligen skulle jag varit "finkulturell" och gått på vernissagen på Hans Hammarsköldutställningen på ABECITA, men jag trivdes för bra hemma!! Igår lördag ringde Fristadsdottern och bad mig komma till Rehab-badet, där hon skulle babysimma med Wilma. Så jag gick dit och tittade på de små liven, som kavade fram i vattnet på jakt efter en lockande leksak. Sedan fick jag det ärofulla uppdraget att torka, smörja in och klä på barnbarnet, medan hennes mamma duschade!

2 kommentarer:

Kristallena sa...

Jag klarar inte heller av melodifestivalen längre. Förra året försökte vi se på den flera gånger men det slutade alltid med att jag blev irriterad och det förstörde hela lördagsmysstämmningen så i år har vi bestämt oss för att jag inte tål att se den!

Mia och Klara däremot är en favorit som jag bara blir glad av!
Vad bra för Kattis att hon har dig som tar hand om Wilma efter babysimmet. Jag kommer ihåg hur knöligt det var efter badet när jag gick med Calle.

Lena sa...

Hoppas du kryar på dig snart Inger och kommer tillbaka till jobbet!