måndag 3 november 2008

Elvis och squaredans



I torsdags var jag tillsammans med ca 700 andra på Åhaga, där vi såg och lyssnade till Elvisshowen One Night,One Touch,One King med Joakim (Jocke) Sjökvist, 12-mannabandet Coverland och gospelkören Omnicantus. En Elvis Presley-hyllning med The King of rock n rolls största rock och gospelhits från 1954 till 1977.Programmet var sammanställt av freelansteportern vid Jönköpingsradion, Calle Wisborg (Ja, han bor mycket riktigt i Gränna!)Han har åkt runt i Elivstrakterna i USA och haft en programserie i lokalradion om Elvis. Konserten var uppdelad i tre delar 50-60-70-tal med paus mellan del 2 och 3. Det var bra drag och publiken (medelåldern var nog över 50 år) klappade och sjöng med och vi fick tre extranummer, eftersom vi vägrade gå hem! Vi beundrade också "Bajsloket", dvs säga det gamla loket B.A.J.3, som byggdes till Borås-Alvesta-järnvägen 1901 och som nu står i renoverat skick i entrén till Åhaga. Åhaga är som bekant den gamla driftsverkstaden för loken på ovannämnda järnväg.
Fredagskvällen tillbringade jag tillsammans med några squaredansvänner i Björlanda skola på Hisingen, där vi dansade squaredans på A1 och A2-nivå. Tidigare på dagen hade jag sytt på min squaredanskjol med dödskallar på, men tyvärr hann jag inte bli klar med den, så jag får inviga den nästa år istället. Men min väninna, som hade ett lättare mönster till sin kjol, hann bli klar med sin, även om hon kanske får justera den till nästa år, eftersom den nog blev 5 cm för lång.

Inga kommentarer: