onsdag 10 december 2008

November-december-rapport

Oj,så långsam jag är med mitt bloggande! Sedan sist har jag varit däckad för min rygg och sedan var jag på arbetet i två dagar varefter jag fick en jätteförkylning. Nu de senaste veckorna har det varit så mycket, både på jobbet och privat. Förra veckan: måndag vävning, tisdag avslutning på Ellas balett och sedan Jazz med Bibben (jazzlyssnarcirkel). På onsdag hade vår personalförening Yggdrasil anordnat teaterresa till Göteborgsoperan, där vi såg och lyssnade till Mary Poppins. Det var en föreställning, som verkligen byggde på alla de tekniska finesser, som finns på scenen: i slutet svävade Mary poppins med sitt paraply upp genom salongen över våra huvuden och försvann in i någon lucka i taket! Söndag dansade 12 Boråsare squaredance och åt gröt i Jönköping tillsammans med Jönköingdansarna och dansare från Finnveden i Småland. Vi har julfest tillsammans med dem varje år och julfesterna anordnas av oss i tur och ordning. Tidigare var även Spinning Wheel i Skene med också, men den föreningen ligger vilande just nu!
Jag har nu bytt arbetsrum i biblioteket och finns numera vid personalrummet på Plan 4istället för på Plan 3. Nu har jag ett ordentligt fönsterbräde och ser, när brandkåren rycker ut. Ikväll anordnar jazzklubben Jazz in time lussejazz på Plaza
.

Inga kommentarer: