torsdag 25 december 2008

Jul igen!

Detta inlägg författas på Vadlagsgatan 11 på Smitten i Göteborg. Hit tog jag mig med tåg och spårvagn på julafton och det är min son Peter och hans familj, som bor här. I år var inte alla i klanen Söderman med. Cattis och Micke med barn firade jul med hans föräldrar och bror Anders familj. Maten var riklig: min svärdotter Carina är en riktig matmamma och hade delat ut listor i förväg, vad var och en skulle ha med sig. Jag mådde inte så bra efter färden, min västerarm värkte, eftersom jag inte lyckats sätta på bandaget själv. Men Peter undersökte armen och konstaterade att det inte var någon vanlig stukning utan en skada på ledbandet, som borde gipsats direkt på akuten förra veckan!! Och jag borde inte ha anstängt den som jag gjort! Skadan är något som förkortat kallas för TFCC: han förklarade vad det står för men det har jag glömt, T står i alla fall för Triangle. Så idag var vi ute på långpromenad familjen och jag och mormor och sedan tog Peter mig med tilla gipsrummet på ortopeden på Mölndal, där han är chef. Där gipsade han min arm och ytterst satte han på en röd fin elastisk binda. ett riktigt julbandage med andra ord. Så nu får jag skjuta upp mitt SPA-besöka den 8, för man kan inte gå på SPAbehandling med gips!!

2 kommentarer:

Kristallena sa...

Bra med en son som kan pyssla om sin mor! Krya på dig!

Unknown sa...

Hejsan Tussemormor, vad roligt att du kom på en visit, och tack för dina ord!
Hur har Du det i Din kväller?

Hos mej väntar hundarna på promenad nu :-)