torsdag 11 december 2008

Paket och Lussejazz

Igår missade jag dagens bild till min blogg. Hade jag hunnit ta den, så hade jag nog satt mig och tömt min kamera i natt, när jag kom hem. Först paketet. För en vecka fick jag en avi om ett paket med porslinsinnehåll. Paketet skulle hämtas på Göta All-Livs (dvs över halva stan)och inte på mitt vanliga utlämningsställe kiosken vid lasarettet. Jag ringde till All-livs och frågade, om de fått paketet dit, vilket de inte hade enligt den telefonsvarande personen. Alltså gick jag i måndags till min "egen" postutlämning vid lasarettet. Där fick jag beskedet att det gått ut avi om paketet först den 6 december. Stor förvirring, då min avi var utställd 28 nov. I tisdags fick jag den nya avin med samma text. Nytt telefonsamtal till Göta, där de svarade att paketet fanns där. Alltså tog jag mig igår ut till Göta med buss och letade mig fram till All-livs. Där fick jag äntligen mitt stora paket, som jag med svårighet transporterade tillbaka till jobbet: allt som allt tog det 1 timma.
På kvällen gick jag ner till Plaza, där Miracle Hot Five spelade jazz: det var sjätte gången de spelade Lussejazz och alla gångerna har de lyckats fånga in Lucia med tärnor. Luciaföljet bor på Plaza under sin turnétid tillsammans med Luciamamman och några till. Förra året hade de avslutat turnerandet och kom ner i privata kläder och sjöng för oss. Igår kom de vid 21tiden och sjöng till ackompanjemang av sax, piano och trombon. När de tågat ut satte de igång att dansa utanför i hallen och det var då jag missade att ta en bild. Göran Krafft, dvs Luciageneralen, stod ivägen och jag misstänker, att han kanske inte tillåtit fotograferande hur som helst.

Inga kommentarer: